Ekonomi

2023 Yılında İkinci El Otomotiv Pazarının Yönünü Dijital Dönüşüm Belirleyecek

Türkiye pazarına bu yıl hızlı bir giriş yapan ve yenilikçi ikinci el iş modeliyle istikrarı değiştiren Carvak’ın CEO’su Mehmet Çelikol, bu yıl bölüme dijital dönüşümün yön verdiğini ve bu trendin 2023’te artarak devam edeceğini açıkladı. Çelikol’e göre, alanda deneyime katkı sağlayan teknolojilerin önemi artarken, özellikle yapay zeka kullanımı yaygınlaşacak.

2. el araç alım satım pazarında yenilikçi modeliyle fark yaratan Kavak, 2022 yılında da büyümesini tüm hızıyla sürdürdü. Kavak, Carvak markasıyla Türkiye pazarına girip kısa sürede önemli başarılar elde ederken, pazarın bugününe ve geleceğine yön veren firma. Yılın değerlendirilmesi ve gelecek yıl için öngörülerinin paylaşılması Carvak Türkiye CEO’su Mehmet Çelikol,2022 yılında ikinci el araç alım satım piyasasında en değerli trendin dijital dönüşüm olduğunu vurgulayarak, 2023 yılında da piyasanın tarafını belirleyecek ana trendin yine dijitalleşme olacağının altını çizdi.

Yenilikçi iş modelleri dijital dönüşümle hız kesmeyecek

Çelikol dedi ki: 2. el piyasası dünyada ve Türkiye’de halen hakim bir segmenttir. En çok dönüşüme ihtiyaç duyan dallardan biridir. Bu ortamda pazarımızdaki dijital dönüşüm hız kesmeyecek. Pazardaki firmalar kendilerini teknoloji şirketi olarak konumlandıracak ve bu doğrultuda stratejiler geliştireceklerdir. Otomobil endüstrisi oyuncuları, artan dijitalleşme de dahil olmak üzere yeni iş modellerine daha fazla odaklanacak. Bunun en güzel örneklerinden biri bence Carvak. İş modelimiz ile hız ve teknolojiyi bir araya getirerek pazarın güvenilirlik ve şeffaflık ihtiyacını karşılıyoruz.”

Yapay zeka daha da gelişecek, deneyimin değeri artacak

Yıl başından bu yana ikinci el araç fiyatlarının yüzde 40’ın üzerinde arttığını belirten Çelikol, ülkemizdeki ikinci el araç alım/satım hacminin yıl sonunda yıllık 6 milyon adede ulaşmasını beklediklerini bildirdi. 2022.

Çelikol’a göre e-ticaret kanalları ve dijital kanallar üzerinden 2. el araç satışı da son yıllarda pazarda oldukça popüler hale geldi. Özellikle son yıllarda yıllardır klasik kanallardan araç satışı yapan büyük kurumsal markalar da e-ticaret kanallarını yoğun bir şekilde kullanmaya başladı.

Öte yandan tecrübe ekonomisi konusu ikinci el piyasasında da önemini artırıyor. Bu deneyimi sağlayan veya katkıda bulunan teknolojiler pazarda değer kazanacak ve yapay zeka uygulamaları bunlara öncülük edecektir.

Elektrikli araçlardaki gelişmeler ikinci el piyasasını da etkileyecek

Çelikol, elektrikli araç pazarının 2023 yılında gelişmeye aday pazarlardan biri olduğunu belirterek, bu pazardaki gelişmelerin ikinci el pazarına da yansımalarının olacağını söyledi. Çelikol dedi ki: Son 5 yılda ülkemizdeki toplam otomobil sayısındaki artış yıllık %3-4 bandında olurken, elektrikli ve hibrit araç kategorilerinde yıllık büyüme %100’ü aşan oranlarda gerçekleşti. Henüz küçük bir pazar olmasına rağmen ülkemizdeki elektrikli araç pazarı önemli bir gelişim içerisinde. Öte yandan ülkemizdeki elektrikli araç sayısı Almanya gibi gelişmiş ülkelere göre daha az. Yani Almanya’da elektrikli araçlar pazarın yüzde 2,2’sini oluştururken, ülkemizde bu oran yüzde 0,1 bile değil. Evet, bu az miktarda bir veri ama aynı zamanda çok büyük bir potansiyel içeriyor. 2023 yılında elektrikli araç pazarında değerli gelişmeler olacağını ve bunun 2. ele de yansımalarının mutlaka olacağını öngörüyoruz” dedi.

Kavak yeni pazarlara giriyor, önemli finansman üsleri elde ediyor

Kavak ise bu değişen ve dönüşen pazarda yenilikçi modeliyle büyümesini 2022 yılında da sürdürdü. Şirketin bu yılki büyüme yolculuğundaki en değerli kilometre taşları, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu yeni pazarlara açılması ve dünyanın önde gelen finans kuruluşlarından aldığı destekler oldu. Kavak, yıl içerisinde HSBC, Goldman Sachs ve Santander gibi önemli finans kuruluşlarından iş modeli için finansman takviyesi almıştır.

Kavak, 2022 yılında küresel büyümeye ve genişlemeye odaklandı ve bu amaçla faaliyet gösterdiği aktif ülke sayısını 3’ten 10’a çıkardı. Bu 10 pazarda yılda toplam 125 binin üzerinde araç alım/satım işlemine ulaştı. Suudi Arabistan, Umman ve Birleşik Arap Emirlikleri pazarlarına girerek yenilikçi iş modelini bölgeye taşıyan Kavak, sektörde gelişen pazarların en değerli oyuncusu konumuna gelmiştir. Kavak, bu yeni pazarlarla birlikte operasyonlarını toplam 10 ülkeye taşıdı.

Türkiye pazarına hızla girerek, 2023 sonunda Türkiye’de lider olmayı hedefliyor

Kavak, 2022 yılında ilk kez operasyonlarını Latin Amerika dışına taşıyarak Carvak markasıyla Türkiye operasyonlarına başladı. Araçların sergilendiği dev showroom’larla İstanbul’da pazara giren Carvak’ın 15 ilde araç alım noktası bulunuyor. “ Bir yıldan kısa bir süre içinde Türkiye 2. el otomobil pazarının en önemli oyuncularından biri haline gelmenin mutluluğunu yaşıyoruz” diyen Mehmet Çelikol, “Modelimizi Türkiye pazarına kazandırıyoruz ve yepyeni bir 2. el otomobil sunuyoruz. Türkiye’de de el tecrübesi var. Carvak olarak uzun vadeli stratejimizin bir modülü olarak 2023 yılı sonuna kadar Türkiye 2. el otomotiv pazarının başkanı olmayı hedefliyoruz. Sadece Türkiye’de orta vadede 100 milyon dolar, uzun vadede 200 milyon dolar civarında yatırım planlıyoruz. Bölgede yine büyük hedeflerimiz var, 2025 sonuna kadar bir diğer hedefimiz de bölgenin en büyük 2. el otomotiv firması olmak.”

Dünya Kupası’nın dev gruplarına sponsorluklar ses getirdi

Kavak, bulunduğu ülkelerde pazarlama ve sponsorluk faaliyetleri ile markaya güçlü bir perçinleme yaparken ses getirmeye devam ediyor. Kavak’ın özellikle spor alanında yaptığı sponsorluk çalışmaları dikkat çekti. Formula 1’in yükselen ismi Red Bull Squad pilotu Checo Perez, Meksika Milli Takımı’nın kaptanı ve kalecisi Memo Ochoa, Arjantin’in basketbol efsanesi Manu Ginobili ve kadın futbolunun yükselen yıldızı Katty Martinez sponsorluk yapılan isimlerin başında geliyor. Lionel Messi liderliğinde Dünya Kupası kazanan Arjantin’in yanı sıra Meksika ve Brezilya milli futbol takımı sponsorlukları tüm dünyada büyük yankı uyandıran çalışmalar oldu. Şirket, 2023 yılında dünyada ve Türkiye’de dikkatleri üzerine çekecek sponsorluk faaliyetleri ile marka bilinirliğini hızla artırmayı planlıyor.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort